חפש
כל המוצרים
    תפריט Close
    • פונט גדול
    • פונט קריא
    • הדגשת קישורים
    • הדגשת מעבר tab
    • טקסט כהה, רקע בהיר
    • טקסט בהיר, רקע כהה
    • שחור לבן
    • מניעת הבהובים
    • סמן לבן גדול
    • סמן שחור גדול
    • שחזור הגדרות
    חזרה לשאר החדשות

    שימושים מפתיעים לשאריות קפה טחון

    15 שימושים מפתיעים לשאריות קפה טחון

    שאריות הקפה הן חלק בלתי נפרד מתהליך הכנת האספרסו, וכל חובב קפה וודאי יוכל להעיד על כמות מכובדת של שאריות שנזרקות יום יום לפח האשפה. למרות שהקפה המשומש הוא לא בדיוק "נזק אקולוגי", ישנם שימושים רבים שניתן לעשות איתו. הנה 15 רעיונות:

    1. הדברת מזיקים בגינה - שאריות הקפה שנותרו במטחנה יעילות מאוד בהדברת חרקים שונים, כמו כנימות, נמלים, חיפושיות, זחלים וחשופיות - שאוהבים להיטפל אל הצמחים בגינה או בעציצים. קחו מן הקפה שנשאר ופזרו לצד הצמחים. לתוצאות טובות אפילו יותר, מומלץ לשלב את הקפה עם גרידה של לימון או שמן רוזמרין.

    2. הכנת מצע גידול לעציצים - על מנת ליצור מצע גידול עשיר לצמחים, ערבבו את האדמה עם שאריות הקפה לאחר שנחלט (ה"עוגיות" שנותרות בסלסילת ידית מכונת האספרסו או במקינטה). הקפה מספק למצע הגידול חנקן, אשלגן ומגנזיום החיוניים לרוב סוגי הצמחים.

    3. סילוק ריח רע מהמקרר - שאריות קפה טחון יעילות להוצאת ריחות לא נעימים מהמקרר. קחו מיכל פלסטיק קטן או צנצנת, מלאו בשאריות קפה טחון ושימו בחלק האחורי של מדף המקרר. הקפה הטחון סופג אליו את הריחות הלא נעימים בצורה יעילה למשך כמה שבועות, ולאחריהם יש להחליף את הקפה במיכל בשאריות חדשות, טריות יותר.

    4. הסרת כתמים ולכלוך קשה - שאריות קפה טחון, לפני או אחרי החליטה, יכולות לשמש כמסירי כתמים קשים מסירים או מחבתות. ערבבו שאריות קפה עם מעט סבון כלים ומים, ושפשפו בעזרת ספוג או מטלית את הכתמים. אתם תגלו כמה הקפה הוא חומר ניקוי יעיל, וטבעי לגמרי.

    5. הכנת נרות - קחו קופסת שימורים ריקה, ושימו בתוכה פתיתי שעווה או נרות וחופן שאריות קפה. העמידו את קופסת השימורים במרכז סיר עם מים והרתיחו - עד שהשעווה נמסה לגמרי. את התערובת יש ליצוק לתוך גביעים, צנצנות או כל כלי דקורטיבי אחר, עם פתיל במרכזו. תנו לנרות להתקרר, ויש לכם נרות קפה ארומטיים.
      הכנת נרות

    6. טשטוש שריטות ברהיטי עץ - ערבבו שאריות קפה עם שמן צמחי, ומרחו על השריטה בעזרת מקל לניקוי אזניים או מכחול עדין. שלבו יותר או פחות קפה בתערובת בהתאם לצבע אותו אתם מעוניינים לקבל.

    7. הרחקת נמלים - כמו חרקים רבים, גם נמלים רגישות לקפה, ולכן הקפה יעיל מאוד בהרחקת נמלים. פזרו מעט שאריות קפה באיזורים בבית או בגינה בהם הנמלים מצויות. להגברת היעילות ניתן להוסיף לקפה גם אבקת קינמון.

    8. הרחקת חתולים - חתולים שורצים כניסה לבניין? פזרו שאריות קפה טחון והריח ירחיק את החתולים מהאיזור. חזרו על הפעולה מדי כמה שבועות (או כשהחתולים חוזרים).

    9. נטרול ריחות מהידיים - ריח של שום נדבק לכם לידיים לאחר הבישול? שפשפו את הידיים עם שאריות קפה ורחצו במים, והריח ייעלם.

    10. הרחקת עש מארון הבגדים - קחו גרביון ישן, הכניסו לתוכו שאריות קפה, קשרו היטב ותלו בארון הבגדים. ארון הבגדים שלכם יהיה נקי מעש ובעל ריח עדין ונפלא של קפה.

    11. הרחקת פרעושים מבעלי חיים - פתרון טבעי ויעיל להרחקת פרעושים מהכלב או מהחתול: שלבו שאריות קפה במהלך רחיצת בעל החיים - עשו את הפרווה עם שאריות קפה ורחצו במים והדבר יצמצם באופן משמעותי את כמות הפרעושים, ואף יעלים אותם לגמרי.

    12. הכנת פילינג גוף טבעי - ערבבו 2 כפיות של שאריות קפה טחון עם שתי כפיות אבקת קקאו אורגני, הוסיפו רבע כוס חלב או שמנת וכפית דבש, ויש לכם פילינג טבעי, עשיר בנוגדי חמצון וחומצות אלפא-הידרוקסיות.

    13. הכנת סבון טבעי - שאריות הקפה יכולות לשמש אתכם להכנת סבון ביתי וארומטי, שמקנה תחושה מרעננת וממריצה. הוראות הכנה מדויקות ניתן למצוא כאן.

    14. שיקום מראה השיער - לקפה תכונות שמיטיבות מאוד עם השיער, ויכולות להחזיר לו את הברק הטבעי לחזק אותו ולשקם את המראה. קחו חופן של שאריות קפה ועשו איתו את השיער. המתינו מספר דקות ושטפו היטב. ניתן גם לערבב את הקפה עם השמפו שלכם.

    15. טיפול בצלוליט - תאי צלוליט מופיעים בד"כ אצל נשים, באיזור היריכיים, הישבן, הבטן והזרועות. הסרה מלאה של הצלוליט מצריכה פעילות גופנית שגורמת להזרמת חמצן לאיזורי הצלוליט, אך ניתן לזרז את התהליך ע"י טיפול שניתן לבצע בבית: ערבבו שאריות קפה עם מים חמים, ועשו בעזרתו את האיזור במשך 10 דקות ברציפות, פעמיים בשבוע.

    יש לכם עוד רעיונות יצירתים או שימושים מענינים שמצאתם לשאריות הקפה הטחון?
    נשמח אם תשתפו אותנו ואת שאר הקוראים....

    תגובות
    הוסף תגובה Close