לפי Mandal Ananya ד"ר, MD

על פי המחקר האחרון, שתיית כוסות קפה יותר יכול יותר לחצות את הסיכויים לפתח גידולי הערמונית הקטלני.

במחקר של 20 שנה של כמעט 50,000 גברים, החוקרים ציינו כי אלו ששתו לפחות שש כוסות ביום היו 20 אחוז פחות סיכוי לחלות בסרטן הערמונית מאשר אלו שמעולם לא לקח קפה. להפליא, הם היו 60 אחוז פחות מאשר שותי הקפה הלא למות מהמחלה. החוקרים גם אומרים כי קפה נטול קפאין הוא יעיל באותה מידה.

המחקר הוא משמעותי כי סרטן הערמונית, הסרטן השכיח ביותר בקרב גברים בריטים, משפיע 37,000 שנה הורג יותר מ -10,000. עם זאת, חוקרים מאוניברסיטת הרווארד לומר כי שותי הקפה הלא לא צריך לשנות את ההרגלים שלהם בהתבסס על מחקר זה לבד.

במחקר זה הצוות האמריקני השווה את צריכת הקפה של גברים חקרו לגבי התזונה שלהם מדי ארבע שנים בין 1986 ל 2006 עם התיעוד הרפואי שלהם. שני שלישים של אלה הלוקחים חלק שתו לפחות כוס אחת של קפה ביום ו 5 אחוזים יש דרך לפחות שישה, כתב העת של סרטן דוחות לאומי. חלק 5,035 של 47,911 גברים פיתחו סרטן הערמונית, עם 642 של גידולים מסווג וקטלניים.

אפילו כמויות קטנות יחסית של קפה - 1-3 כוסות קפה ביום - הוריד את הסיכון לסרטן הערמונית הקטלני על ידי 30 אחוזים. וכמויות גדולות היתה השפעה גדולה יותר. החוקרים מותאם בקפידה עבור גורמים אחרים, כך הקישור לא ניתן לתרץ על ידי שותי הקפה שיש אורח חיים בריא. למעשה, הם נוטים יותר לעשן לא להתעמל פחות.

קפאין הוא זוכה עם שורה של יתרונות בריאותיים, כולל חיתוך את הסיכויים של אסתמה, אלצהיימר וטרשת נפוצה. אבל במקרה זה, החוקרים מאמינים כי כימיקלים צמחיים אחרים הקפה עומדים מאחורי ההטבות. הם חושבים תרכובות כגון נוגדי חמצון עשויה לחתוך את הסיכויים לסרטן הערמונית ולהקטין את הסבירות של גידולים קטלניים על ידי שינוי רמות של הורמוני המין, ויסות רמות הסוכר בדם ואת חיתוך דלקת. "הקשר בין קפה לסיכון נמוך יותר של סרטן ערמונית מתקדם מתקבל על הדעת מבחינה ביולוגית," הם דיווחו.

קתרין וילסון, המחבר הראשי של המחקר, אמר, "אם הממצאים שלנו הם תוקף, קפה יכול לייצג את אחד גורם לשינוי הזה עשויה להקטין את הסיכון לפתח את הטופס מזיקים ביותר של סרטן הערמונית." אבל מומחים בריטים אמר מחקרים אחרים לא הצליחו למצוא כי קפה מוגן מפני סרטן הערמונית.
ד"ר הלן Rippon, הראש של ניהול מחקר על סרטן הערמונית צדקה, הוסיף, "חשוב לזכור כי לימודי תזונה קשה, כי אתה לא לומד מוצר סטנדרטי - קפה אפשר להכין בהרבה דרכים שונות מזנים שונים של שעועית . לכן חשוב כל כך כי מחקרים כאלה חוזרים על עצמם על ידי אחרים, כדי לראות אם התוצאה נעמדת בקבוצות אחרות של גברים. למרות שהמחקר הזה הוא תוספת מבורכת לידע שלנו, הוא רחוק מלהיות מוחלט ואנחנו לא ממליץ לגברים שאינם כבר שותי הקפה הרגיל להיות כל כך בתקווה למנוע סרטן הערמונית. "היא הזהירה כי צריכת הקפאין הכבדים קשורה בעיות בריאות אחרות.

הממצאים היו זהים בשתי שותי קפה נטול קפאין קפאין ו, אמר לורליי מיוסי, פרופסור לאפידמיולוגיה בבית הספר לרפואה הארוורד ואחד ממחברי המחקר. "אנחנו לא בטוחים מה בדיוק עוזר האגודה," אמר מיוסי. "קפה הוא אחד נוגדי חמצון החזקים." קפה מסייע גם עם אינסולין חילוף החומרים של הגלוקוז, ועשויים לסייע לווסת את רמות הורמוני המין, אשר כל תפקיד בתחום סרטן הערמונית, היא גם הסבירה.

לפני שבוע בדיוק, מחקר שוודי הראה שנשים ששתו חמש כוסות קפה או יותר של קפה ביום היו בסיכון נמוך יותר לפתח צורה אגרסיבית של סרטן השד. "קפה עכשיו נמצא קשור לסיכון נמוך יותר של סוכרת, סיכון נמוך יותר למחלת פרקינסון, סיכון נמוך יותר של שחמת הכבד ומחלות כבד," אמר מיוסי.
אבל מומחים רבים, לרבות מיוסי, להודות שהם לא מוכנים לומר כי הקפה הוא בריא. "מחקר זה הוא בבידוד", אמר הווארד Soule, קצין המדע הראשי של סרטן הערמונית קרן. "הממצאים לא לפגוע בסרטן הלבלב, או השפעות בריאותיות אחרות, כי הקפה עשוי או לא עשוי להיות קשור." "כל המחקרים האפידמיולוגיים על הסיכונים והיתרונות של קפה נראה מבטיח," אמר Soule. "אבל אז אנחנו רואים הממצאים לא להרים את מחקרים פרוספקטיביים ... ויתור היא שזה דורש מחקר אקראי פרוספקטיבי במשך 20 שנים, אשר סביר להניח שמעולם לא ייעשה", אמר.
מקור: http://www.news-medical.net/news/20110517/7783/Hebrew.aspx
Quote
0